tirsdag den 17. september 2013

måske handler det om dig?

ja, jeg er et areal. jeg er ikke min mor. jeg er ingen mor. jeg er et areal som kan opmåles. en mand foran fakta forsøgte sig i dag i silende regn med et smil. han var også som mig, på vej væk helt praktisk indpakket. måske så han sig selv. jeg er ikke en mand foran den ene eller anden forretning (det skulle da lige være størrelsen af mine hænder...) Jeg er ikke regnet ud. Jane siger at det eneste man ikke må til coaching er at sige ikke. man må fx ikke sige at man ikke vil spise usundt, men at man vil spise sundt. jeg vil ikke holde op med at spise. der er så meget brød og smør tilbage at tygge sig igennem på livet, ja, i livet, på en hel livstid (livstid. som en straf. som om brød var et fængsel?! alle ved at det kan udhules til at indeholde en fil eller flødeboller. der er så mange måder at være udbryderkonge på). Sammen med sin coach skal man sætte sig mål og delmål og jeg siger at det må være det sværeste at finde nogle mål og hun siger at derfor har hun valgt et let mål: at løbe ti km og jeg har lige serveret mit største livsproblem og letter i min tanke i alt mit regntøj for at tage livet ligeså laissez faire (okay kan kun stave til 'less affair') som ovenfra, hvilket giver en meget bedre vinkel på rummeligheden. ja, fx plads til flere franskbrød. ja, fx plads til mange ja-hattepå rækker. Min arbejdsgivers  søn er begyndt at gå til cirkus. ja, men hvorfor ikke! arrgh, ikke ikke, men ja, hvorfor? Nej, bare ja! Hans mor kalder det at gå til klovn. hvad ved jeg. jeg er et areal. muligvis en arena. muligvis en carport. muligvis. et mål




Ingen kommentarer:

Send en kommentar