fredag den 14. marts 2014

Om fliden


Hvad nu hvis jeg gerne vil have at mine mapper på skrivebordet har en anden farve? Hvorfor er det så svært at ændre noget? Hvis man vælger noget ud fra alternativerne, er det så helhjertet? Hvis man frygter for sit liv, som i Libanon, hvor krigen fra Syrien sniger sig ind og en kvinde vælger sin leder fordi alt andet betyder terrorisme og kaos og i Ordet er dit diskuterer de om vi skal uddanne folk efter erhvervslivet behov, eller bare fortsætte med at høvle humanister direkte over i arbejdsløshedskøen. Hvis man var mere teknisk anlagt, så kunne man ændre sine mappers udseende og få sig et job i det private. Der er for mange bløde værdier i vesten, måske? Jeg ønsker mig en lædervest til formiddagen med inderlomme til lærken og så tænker jeg på landevejsriddere og sådan en stok der kan spille, med bækkener og bjælder. Ville man kalde det hårdt eller blødt, bjældeklang og strejfer. Hvad nu hvis det store hele tager fejl. Jeg svøber fortsat mine filer i lyseblå der passer til himlen i dag og tænker på om det store hele tjekker min blog når nu jeg har skrevet et ord som terrorisme hele to gange i indlægget.
og se så her hvordan man flækker en tømmerstok mest fordelagtigt

http://www.rhd.uit.no/sundt/bind8/eilert_sundt_bd8.htmlAf hosstående figur vil det fremgå, at det heller ikke er ligegyldigt, hvorledes stokken fra først af «slåes op». Firkanten cd giver 4 planker og 1 bord, medens. ab kun giver 3 planker og 2 bord. På vandsagen har man ikke tid og anledning til at studere hver enkelt stok; dette ligger imidlertid i håndskjærernes interesse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar