søndag den 10. november 2013

så'n en søndag med action packed ny lyd og sitrende stillestående SYSLER with a vengeance

en hel dag i en
ansøgning
om egen praksis
Jeg tror at det for mig handler
om at tage et skridt udad og indad 
på samme tid… altså meditativt produktivt, 
der hvor fornuften slår fra. Ikke så
man undgår at fremstille noget, 
men det man fremstiller er 
vigtigt i kraft af processen og i 
at andre kan få den samme følelse 
af koncentration eller optagethed ved 
at betragte/erfare værket. Man bevæger 
krop og sind. Det er det det handler om. 
Ikke at stivne. Ikke at blive til 
fast form, men være elastisk, 
være energi. Det er ikke et
spørgsmål om action packed 
og høj puls, det er et spørgsmål 
om sitrende stilstand og gentagelsen, 
som kanvære mindst lige så farlig som 
ekstremsport. og så til tre gange 
oplæsning med folk der kan alt 
muligt forskelligt
GODT
det er også godt
at suppen var varm 
da jeg kom til-
bage










 



til februar
håber jeg at
vi får mange
midler til at dække
underskudet i vores 
udstilling af SYSLER
jeg tænker at lave et loftsmaleri
ud fra nogle af mine skitser. 
Jeg kan godt lide ideen 
om det omstændige. 
Både i det rent fysiske 
ved at male på loftet, den 
zoom der er i udførelsen
versus betragtningen bagefter. 
Noget med det samspil mellem kroppen 
og øjet/hjernen, der sker når værket
henleder beskuerens opmærksomhed på udførelsen. Desuden er det et værk med en kort levetid; kun i
udstillingsperioden, så males det over og gør plads til andre handlinger.
jeg er så heldig at have alt det her
suppe og sengetøj og uldne
sokker at sove med
når november
nedkøler
alt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar